دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

93796008_1306540846401781_6303362297884573696_o

قصر دارالامان به بیماران کرونا اختصاص یافت

18 April 2020

فیروزالدین فیروز وزیر صحت‌عامه کشور، امروز مركز تجريد بيماران كرونا را كه در قصر دارالامان ايجاد شده است، به بهره براداری سپرد.

به گزارش خبرگزاری کشور وزیر صحت‌عامه، هدف از ایجاد این مرکز را در انزوا قرار دادن بیماران کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه عنوان نموده گفت:” این مرکز با ظرفیت دوصد بستر برای بیمارانی که در وضعیت صحی بهتر قرار دارند و در خانه‌های شان جای مناسب ندارند ایجاد شده است.”
هم‌چنان آقای فیروز در رابطه به کمک‌های نهادهای بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان وضاحت داده افزود: کمک‌های مالی که از سوي نهادهای بین المللی صورت می‌گیرد، بیشتر این پول‌ها به موسسات تطبیق کننده بین‌المللی داده می‌شود و از طریق آنها در کشور به مصرف می‌رسد. بانک جهانی مبلغ 104 ملیون دالر تعهد نموده است که 60 میلیون آن از طریق موسسات تطبیق کننده و متباقی آن برای چهار سال آینده است که باید در بخش‌های گوناگون به مصرف برسد که تا هنوز این پول پرداخته نشده است.
هم‌چنان داکتر فیروز علاوه نمود که بانک انکشافی آسیایی مبلغ 40 ملیون دالر و اتحادیه اروپا بیشتر از 100 ملیون دالر برای مباررزه با ویروس کرونا وعده داده که این پول های نیز از طریق موسسات تطبیق کننده بین المللی به مصرف خواهد رسید و این پول ها نیز تا هنوز پرداخته نشده است.
بر علاوه، حکومت حدود 15 ملیون دالر را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده است که تا اكنون مبلغ 2 ملیون دالر برای تدارک مواد مصرفی و وقایوی به خاطر کنترول ویروس کرونا از تولید کنندگان داخلی، 3 ملیون دالر برای تدارک مواد مصرفی و وقایوی از تولید کنندگان داخلی.به 34 ولایت کشور، 5 ملیون دالر برای خریداری تجهیزات به شمول دستگاه‌های ونتلاتور از کشور آلمان، یک اعشاریه سه صدهزار دالر خریداری تجهیزات به شفاخانه ها در ولایات، چهار صد هزار دالر برای خریداری ادویه و سه ملیون دالردیگر به گونه مستقیم به مستوفیت های ولایات ارسال شده است.
وزیر صحت عامه کشور از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده و از مردم خواست تا برای جلوگیری از مبتلا نشدن به این ویروس به توصیه‌های صحی توجه نمایند و از گشت و گذار در بیرون از منزل خودداری کنند.
در 24 ساعت گذشته 27 رویداد مثبت در کشور ثبت گردیده است که با این شمار، تعداد مبتلایان ویروس کرونا به 933 تن رسیده است و از این میان 116 تن شفایاب و 30 تن فوت نموده است.