جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2

مشاور امنیت ملی: به کمک مردم بشتابید

02 March 2019

مشاور امنیت ملی، از نیروهای امنیتی خواسته که به کمک آسیب‌دیده‌گان ناشی از سیلاب‌ها در سراسر افغانستان بشتابند.

دفتر شورای امنیت ملی با نشر اعلامیه‌یی گفته است که به علت بارندگی‌های شدید در سراسر افغانستان به خصوص ولایات جنوب غرب و شمال شرق راه‌های مواصلاتی مسدود گردیده‌اند که باعث به وجودآمدن مشکلات در زندگی روزمره هموطنان و تهدید به محلات بود و باش آنان شده است.

حمدالله محب به تمام نیروهای امنیتی کشور هدایت داده تا تلاش‌های عاجل و سرتاسری نجات مردم را آغاز کنند. اگر مسافرین در مسیر راه‌های مواصلاتی به حوادث طبیعی برمیخورند و یا هموطنان ما دسترسی به غذا و مواد سوخت ندارند، و یا در خانه‌های ایشان گیر مانده اند، اگر مریضان از علت بندش راه‌ها به شفاخانه رسیدگی نمی‌توانند، به سربازان شجاع و دلیر پولیس ملی هدایت داده می‌شود تا از تمام امکانات نجات و همکاری استفاده کرده و به کمک هموطنان عزیز خود بشتابند.

در اعلامیه آمده است: حفاظت از وطن و جان هموطنان ما وظیفه اساسی نیروهای امنیتی کشور است. نیروهای امنیتی و دفاعی ما در صورت جنگ و نیاز به دفاع از خاک، در سنگر خواهند بود و اگر حوادث طبیعی زندگی مردم ما را تهدید کند، این نیروها به قوت کامل برای همکاری و نجات آنان خواهند رفت.

مشاور امنیت ملی افغانستان از اداره مبارزه با حواث طبیعی، ادارات کمک کننده غیردولتی، تجار و هموطنان ثروتمند تقاضا می‌نماید تا در حالات اضطرار مردم را کمک و همکاری نمایند.

افغانستان,امنیت ملی,مردم