یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber image 2019-05-14 , 02.41.38

معین ارشد امنیتی: هر هفته 500 طالب را می‌کشیم

13 May 2019

معین ارشد امنیتی وزارت داخله در نشستی در کابل گفت که هر هفته در عملیات نیروهای امنیتی 500 طالب کشته می‌شوند.

او گفت که تغییراتی در رهبری، تکتیک‌ها و شیوۀ جنگ آورده‌اند و متیقن است که دیگر طالبان و داعش خواب و خیال سقوط ولایت را نمی‌بینند. او به نیروهای مخالف چلنج داد که دیگر توان سقوط ولایات را نخواهند داشت.

خوشحال سادات روز دوشنبه(23 ثور) در سمینار تحلیل جرایم جنایی در کابل گفت که در هژده- نزده ساعتی‌که کار می‌کنم، دوام‌دار علیه تروریزم عملیات داریم. قوماندانان من که از جبهات جنگ مدعی کشتن طالبان می‌شوند؛ از آنها می‌خواهم که تصاویر کشته‌شدگان را بفرستند. با این کار می‌خواهم انگیزۀ بیشتری در جنگ برای آنان ایجاد شود.

خوشحال سادات گفت که طی چهار ماه گذشته تمرکز نیروهای امنیتی به مبارزه با تروریزم و جلوگیری از سقوط ولایات بوده است.

او از فساد و خویش‌خوری در وزارت امور داخله به شدت انتقاد کرد و گفت که تریلون‌ها دالر به مصرف رسیده و اما یک یک انستیتوت و اداره‌یی نداریم که تهداب دایمی داشته باشد.

معین ارشد وزارت داخله گفت: «فساد به اوجش رسیده و ظرفیت پایین است. یک نفر را تبدیل می‌کنیم، صدنفر زنگ می‌زند. پولیس بالای مجرمین ترحم می‌کند، اگر ترحم نکند، توسط زورگویان تبدیل می‌شود. وقتی مجرمین دستگیر می‌شوند و به سارنوالی فرستاده می‌شوند، در نتیجۀ فشار سیاسی چهار روز بعد آزاد می‌گردند.»

این مقام وزارت داخله گفت که پولیس نیاز به تغییرات جدی دارد. او گفت که افغانستان تغییر کرده و باید خیالات سابق فراموش شود.

معین وزارت داخله مدعی شد که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان42 هزار فیسبوک و 35 هزار تیوتر ساخته و همه روزه سرگرم تبلیغات دروغین است.

او از قطعات خاص به عنوان نیروی نمونه یاد کرد که به دلیل رهبری سالم و انگیزۀ بالا، به خوبی در میدان جنگ عمل کرده‌اند.

 

 

کشتن طالب ها، هر هفته، میدان جنگ، خوشحال سادات سقوط ولایات، جرایم جنایی