یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

President Donald Trump

هشدار پی‌هم ترامپ به نابودی گروه طالبان

12 September 2019

دونالد ترمپ رئیس‌جمهور امریکا پس از این‌که چند روز پیش گفت‌وگو با گروه طالبان را متوقف کرد، دیروز (چهارشنبه، ۲۰ سنبله) گفت که حملات علیه این گروه در افغانستان شدت یافته و ادامه خواهد داشت.

به گزارش کشور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در پنتاگون که به مناسبت سال‌روز حملات تروریستی یازدهم سپتمبر صحبت می‌کرد، گفت نیروهای امریکایی در چهار روز اخیر چنان ضربات محکمی بر پیکر دشمنان امریکا در افغانستان وارد کرده که نظیر آن در ده سال گذشته دیده نشده و این حملات ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور امریکا جزئیات بیشتری درباره این ضربه که از آن نام برد اعلام نکرد.

روز دوشنبه گذشته نیز ترامپ گفته بود: در چهار روز گذشته، به دشمن سخت‌تر از ده سال گذشته ضربه وارد کردیم.

ترامپ تأکید کرد، مذاکرات با طالبان پس از حمله چند روز گذشته این گروه لغو شد.

رییس‌جمهور امریکا در روز هشتم سپتمبر با انتشار یک توییت از پایان مذاکرات صلح با طالبان خبر داده بود. ترامپ نوشته بود، این تصمیم پس از آن گرفته شد که طالبان مسئولیت یک حمله هفته گذشته در کابل را که منجر به مرگ یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر شد، بر عهده گرفت.

در حال حاضر، تعداد سربازان امریکا در افغانستان حدود ۱۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود؛ در حالی که در سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۰۰ هزار سربازان امریکایی در این کشور حضور داشتند.

ترامپ هم‌چنین در سخنرانی خود در پنتاگون، شبه‌نظامیانی را که قصد حمله دیگر به خاک امریکا را دارند، تهدید کرد و گفت که «پاسخ به این حمله مانند چیزهایی که قبلا دیده‌اید، نخواهد بود».

وی گفت: اگر به هر دلیلی آن‌ها به کشور ما برگردند، ما به هر کجا که هستند، می‌رویم و از قدرتی استفاده خواهیم کرد که نمونه آن را ایالات متحده هیچ گاه استفاده نکرده است.

رئیس‌جمهوری امریکا افزود: من حتی درباره قدرت هسته‌ای صحبت نمی‌کنم. آن‌ها هرگز چیزی مانند آنچه برایشان رخ می‌دهد، نخواهند دید.

امریکا,حملات یازدهم سپتمبر,رییس جمهور امریکا,کشور,کشورنیوز,گروه طالبان,هشدار ترامپ به گروه طالبان