سه شنبه, ۱۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

129305291_3570618656366310_1464067687399216946_o

امرالله صالح: حلقه‌هایی در نظام علیه جلسات شش‌ونیم دسیسه می‌چینند

15 December 2020

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در سلسله‌ گزارش‌های جلسات شش‌ونیم گفته است که حلقاتی در درون نظام علیه برنامه‌های آنان دسیسه می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای صالح بامداد امروز (سه شنبه) در فیسبوکش نوشت: «برای ما گزارش رسیده است که حلقه‌هایی  در داخل نظام بر علیه جلسات شش و نیم صبح / میثاق امنیتی دسیسه می‌ریزند. این طبیعی است. پاک سازی نظام با روش از زمین به بالا و با استراتیژی مدون شده از بالا انجام خواهد یافت.  حسادت، کار شکنی، تبلیغات زهری و مسایل دیگر در تمام ادوار تاریخ بوده و ما مستثنا نیستیم.»

برخی منابع می‌گویند که اختلاف‌هایی میان نهادهای امنیتی و معاونیت نخست ریاست جمهوری به وجود آمده است.

به گفتۀ آنان، احتمالا هدف آقای صالح وزرای دفاع ملی و امور داخله است. به گفتۀ آنان، معاونیت نخست ریاست جمهوری علاقمند رأی گرفتن وزرای دفاع و داخله از مجلس نمایندگان نبود. اما مجلس دو نامزد وزیر را با رأی بلند مورد تأیید قرار داد.

یک منبع آگاه گفت که وزرای دفاع و داخله، معاون نخست ریاست جمهوری را به دخالت بیش از حد و همچنان گرفتن صلاحیت‌های متهم می‌کنند.

امرالله صالح از دو ماه بدین‌سو مسوولیت تأمین امنیت کابل را برعهده گرفته است. پس از فعالیت جلسات شش‌ونیم اصلاحاتی در نهادهای امنیتی پایتخت به وجود آمده و جرایم جنایی کاهش یافته است، اما حملات تروریستی و راکتی بر شهر افزایش یافته است.

 

 

 

امرالله صالح,امنیت,جلسات شش ونیم,کابل,معاون اول ریاس جمهوری