جمعه, ۲۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

60801753_1329994560485894_4797698170094092288_n

پروسۀ صلح افغانستان در بروکسل بررسی شد/ خلیلی: صلح باید رضایت تمام طرف‌ها را تضمین کند

23 May 2019

انستیتوت صلح اروپا روز چهارشنبه (22 می 2019 ) در نشستی با حضور دیپلومات‌های امریکایی، اروپایی و رهبری شورای عالی صلح افغانستان در بروکسل، پروسۀ صلح افغانستان را به برسی گرفت.

شورای عالی صلح می‌گوید که اشتراک‌کنندگان این نشست، مهمترین چالش‌ها و نیز نتایج تلاش‌های همۀ جوانب را در راستای دست‌یابی به صلح، مورد بررسی قرار داده اند.

محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح در این نشست دیدگاه ‌ها و نظریات‌شان را در پیوند به مهمترین مسائل صلح، بیان نموده از جامعه جهانی، به ویژه کشورهای مرتبط با مسایل افغانستان خواست تا تلاش های‌شان را برای تسهیل پروسه صلح افغانستان بیش از پیش، معطوف سازند.

رییس شورای عالی صلح، در این نشست، ضمن اینکه دستاوردهای روند صلح را با اشتراک‌کنندگان در میان گذاشته، بر هماهنگی‌ و همسوییِ بیشتر جامعه جهانی در حمایت از این روند، تاکید کرده است.

استاد محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح گفته است که پروسه صلح باید جامع، فراگیر و پاسخ‌گوی آرزوهای مردم افغانستان بوده و رضایتمندیِ تمام طرف‌ها را تأمین و تضمین نماید.

رییس شورای عالی صلح تصریح کرده است که مکانیزم رسیدن به صلح به نحوی در نظر گرفته شود که برای هر دو طرف نتایج قابل قبول را در پی داشته باشد.

رییس شورای عالی صلح از همکاری و حمایت کشورهای همکار افغانستان برای به موفقیت رسیدن پروسه صلح، اظهار قدردانی نموده و خواستار توجه بیشتر آنها در حمایت از پروسه صلح شده است.

مقام‌های دیپلماتیک کشورهای اشتراک‌کننده در این نشست، بر حمایت شان از روند صلح افغانستان تاکید کرده اند.

خلیلی، صلح، اتحادیۀ اروپا، انستیتوت صلح، اجماع جهانی، افغانستان، طالبان