سه شنبه, ۱۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2022101817435068352348167

نشست فوق‌العادۀ وزرای خارجۀ کشورهای همسایۀ افغانستان در تهران برگزار می‌شود

19 October 2022

ذکریا فتاحی

وزیر خارجۀ ایران در دیدار با نمایندۀ ویژۀ پاکستان برای افغانستان، از برگزاری نشست فوق‌العادۀ وزرای خارجۀ کشورهای منطقه دربارۀ افغانستان در تهران خبر داد.

به گزارش کشور نیوز، بربنیاد خبرنامۀ وزارت خارجۀ ایران، امیرعبداللهیان در دیدار با محمد صادق خان فرستاده ویژۀ نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان گفت که ایران میزبان چهار و نیم میلیون آوارۀ افغانستان است که بیش از یک و نیم میلیون تن آن پس از بعد از تحولات سال گذشته به ایران پناه آورده‌اند.

او گفت که ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور استفاده می نماید.

وزیر خارجۀ ایران، آمادگی تهران برای برگزاری نشست فوق‎العادۀ وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان را اعلام کرد.

صادق خان فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه‌های پاکستان درباره تحولات جاری افغانستان و شرایط این کشور که به دلایل داخلی و فشارهای خارجی موجب کاهش سطح زندگی مردم افغانستان و افزایش ناامنی شده، بر اهمیت نقش سازنده کشورهای منطقه و همسایه افغانستان خصوصا دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد.

فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: دو کشور ایران و پاکستان بیشترین تاثیر پذیری را از تحولات افغانستان به جهت هجوم گسترده آوارگان، کاهش سطح زندگی مردم این کشور، افزایش نا امنی و رشد قاچاق مواد مخدر دارند.

وی اضافه کرد همکاریهای ایران و پاکستان می‌تواند ضمن کمک به مردم افغانستان، آثار مخرب وضعیت یاد شده را برای مردم افغانستان و منطقه کاهش اساسی دهد.

افغانستان,امیر عبدالاهیان,ایران,پاکستان,محمد صادق خان,مهاجرین افغان,نماینده ویژۀ پاکستان