چهارشنبه, ۱۲ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

1054478379

تلفات سنگین نیروهای امنیتی در هلمند

24 March 2019

مقامات در ولایت هلمند تایید کرده که در درگیری میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی دست‌کم “۶۵ سرباز امنیتی افغانستان کشته” شده‌اند.

هاشم الکوزی، رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا به بی‌بی‌سی گفت که در حمله گروه طالبان به ولسوالی سنگین ۴۸ سرباز ارتش، ۱۰ سرباز پلیس محلی و هفت سرباز پلیس کشته شده‌اند.

حمله طالبان به ولسوالی سنگین صبح روز شنبه (سوم حمل) آغاز و تاکنون ادامه دارد. به گفته آقای الکوزی، در این حمله ۳۸ سرباز ارتش و نیروهای حامی دولت موسوم به سنگوریان نیز زخمی شده‌اند.

او گفت بعد از حمله گروه طالبان به سنگین یک کاروان سربازان ارتش به محل درگیری اعزام شدند که در مسیر راه به کمین نیروهای طالبان برخورد و تلفات سنگین را در پی‌داشت.

عمرزواک، سخنگوی والی ولایت هلمند با تایید حمله گروه طالبان به ولسوالی سنگین گفت که این حمله حوالی شب شنبه در منطقه “شکرشله” آغاز شد.

او گفت که نیروهای طالبان بر شماری از پاسگاه‌های ارتش حمله کردند ولی نیروهای امنیتی افغانستان موفق به دفاع از خود شدند. نیروهای هوایی نیز از سربازان افغان حمایت هوایی کردند.

آقای زواک تایید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان و شورشیان مخالف دولت در این حمله تلفات داشته ولی او درباره شمار تلفات ابراز نظر نکرد و گفت که برای مشخص شدن آمار دقیق هیأتی به سنگین فرستاده شده است.

گروه طالبان نیز گفته که در این درگیری ۵۲ سرباز افغانستان کشته و ۱۱ نفر آنان زخمی شده‌اند.

شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند روز گذشته نیز شاهد دو انفجار بود که در نتیجه سه نفر کشته و ۳۱ نفر زخمی شدند.

طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفت و گفته بود که هدف آنان مسئولین دولتی بوده است. دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با محکوم کردن این حمله گفته که به هیج مسئول دولتی در این حمله آسیب نرسیده است.

با فرارسیدن فصل بهار حملات گروه طالبان افزایش یافته است، علاوه بر ولسوالی سنگنین اکنون درگیری شدید در ولایت کاپیسا نیز جریان دارد و گفته می‌شود که طالبان کنترل مناطق افغانیه، پچغان و غین‌دره در این ولایت را بدست گرفته است.

در ولایت قندوز در شمال شرق، فاریاب در شمال و غزنی در جنوب نیز درگیری شدید میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه دارد. طالبان هنوز عملیات بهاری خود را اعلام نکرده است.

تلفات نیروهای افغان، هلمند، جنگ، طالبان