دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

download

تیم صلح و اعتدال: اظهارات ترامپ با غرور ما در تضاد است

23 July 2019

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا واکنش نشان داده است. 

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر او بخواهد، می‌تواند در ظرف یک هفته در جنگ افغانستان برنده می‌شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون انسان کشته شوند. او هم‌چنان گفته که می‌تواند افغانستان را ظرف ده روز از کره زمین محو کند.

تیم صلح و اعتدال کاربرد عبارات “محو افغانستان” و “از بین بردن ده میلیون افغان” را از سوی دونالد ترامپ در تضاد با مفاخر تاریخی، غرور ملی و عزت مردم آزاده افغانستان عنوان کرده است.

در اعلامیه این تیم آمده است که ما در حالی که با مردم امریکا در مبارزه با تروریزم و گشودن صفحه جدید در تاریخ معاصر افغانستان مشترکآ گام برداشته و متحمل قربانی شده‌ایم، این اظهارات آقای ترامپ را مغایر ارزش‌ها و منافع ملی و تعهدات دوجانبه هر دو کشور تلقی می‌نماییم.

اعلامیه هم‌چنان افزوده است: “تیم صلح و اعتدال در کنار مردم افغانستان پیوسته از پروسه مصالحه ملی حمایت نموده و یک بار دیگر از موقف قبلی خویش مبنی بر ختم هرچه سریعتر جنگ و تحقق صلح عادلانه و پایدار تاکید می‌ورزد.”

بر بنیاد اعلامیه، “افغانستان کشوری پر افتخار، با تاریخ کهن و مردم آزاده و سربلند است که توانسته در طول تاریخ استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، هویت و غرور ملی خویش را با قربانی‌های بسیار صیانت نماید.”

 

واکنش تیم صلح و اعتدال به اظهارات اخیر ترامپ، اظهارات اخیر ترامپ در مورد افغانستان، واکنش تند ترامپ، دیدار ترامپ با عمران خان، کشور نیوز