دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

93481573_3013670465379770_6445071333612060672_o

ثبت ۵۶ واقعه مثبت ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور

16 April 2020

 

۵۶ واقعه جدید ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته در لابراتوارهای وزارت صحت عامه، مثبت تشخیص شده اند.
با ثبت ۵۶ واقعه جدید، شمار مجموعی مبتلایان به بیماری کووید۱۹، در سراسر کشور به ۸۴۰ نفر رسیده است.
داکتر وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه که در سلسله کنفرانس خبری روزانه این وزارت در مورد ویروس کرونا، در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت صحبت می کرد، افزود: از مجموع ۵۶ واقعه جدید ویروس کرونا، ۳۷ واقعه آن به ولایت کابل، ۱۱ واقعه به هرات، ۶ واقعه به بلخ و به ولایت های ننگرهار و لغمان هر کدام یک واقعه مربوط می شود.
مایار گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹، شفایاب شده اند و شمار مجموعی شفا یافتگان تا اکنون به ۵۴ تن می رسد.
او در مورد شمار جان باختگان از اثر ویروس کرونا گفت که با جان باختن یک تن در ولسوالی سروبی کابل، شمار تلفات ناشی از بیماری کووید۱۹، تا اکنون به ۳۰ نفر رسیده است.
۱۱ تن از جان باختگان از ولایت کابل، ۶ تن از هرات، ۴ تن از بلخ، ۳تن از ننگرهار، ۲ تن از تخار و از ولایت های غزنی، لوگر، دایکندی وبغلان، هرکدام یک نفر جان باخته اند.
سخنگوی وزارت صحت عامه در مورد تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹، با تفکیک جنسیتی در کشور گفت که بر بنیاد آمار، ۲۵.۷درصد این بیماران زنان و ۷۴.۳ درصد را مردان تشکیل می دهند.
مایار، همچنان در مورد آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹، به لحاظ سنی گفت که بیشترین تعداد مبتلا به این بیماری در کشور را جوانان بین سنین ۲۰تا۲۹ سال تشکیل می دهند.
سخنگوی وزارت صحت عامه با تاکید بر آنکه تغییر وتبدیل کارکنان در اداره یک اصل است، گزارش ها از منفک شدن سه تن از کارمندان ارشد این وزارت را رد کرد وگفت که آنان در بخش های دیگر این وزارت، مشغول به کار استند.
او بار دیگر با نگرانی از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور، از مردم در خواست کرد که به خاطر جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس، به پیام ها وتوصیه های صحی این وزارت عمل کنند و وضع قرنطینه و مقرره قیود بر گشت وگزار را در شهرها ومحلات شان رعایت نمایند.

کرون