چهارشنبه, ۱۲ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

55847264_1081971115340344_2209283747738550272_o (1)

دانش: ما باید مدیریت صلح را به دست داشته باشیم

24 March 2019

خانم کرن دیکر معاون سفیر آمریکا درکابل، قبل از ظهر روز یکشنبه با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار و از آخرین پیشرفت های گفتگوهای صلح میان نماینده آمریکا و طالبان در قطر به وی گزارش داد.

در این دیدار بر شفافیت روند گفتگوهای صلح، اطلاع رسانی دقیق به تمام جوانب ذی دخل در پروسه صلح مخصوصابرای نهادهای مدنی و مردم افغانستان تأکید شد.

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور تأکید کرد که حفاظت از نهادهای مدنی، نظام سیاسی، قانون اساسی، آزادی بیان و حقوق بشر خواسته های اصلی تمام مردم افغانستان است و در این مورد یک اجماع عمومی در افغانستان شکل گرفته است.

وی افزود که حکومت افغانستان به نمایندگی از مردم افغانستان به ایجاد صلح پایدار در افغانستان مصمم است و در این روند حفاظت از دست آورد های هجده سال گذشته را اولویت اصلی خود می داند.

خانم کرن نیز تصریح کرد که دست آوردهای گذشته افغانستان حاصل قربانی های مردم و همکاران بین المللی افغانستان در جنگ برعلیه تروریسم و دهشت افگنی است و در این خصوص نگرانی های مردم افغانستان قابل درک است.

در این دیدار همچنین، معاون دوم رئیس جمهور بیان داشت که مردم وحکومت افغانستان باهمکاران بین المللی افغانستان در راستای دست یابی به صلح پایدار توافق نظر دارند و تأکید دارد که میکانیزم صلح و مدیریت پروسه صلح باید توسط مردم و حکومت افغانستان صورت گیرد.

دانش تداوم روند های دموکراتیک را برای آینده افغانستان حیاتی خواند و گفت که مردم افغانستان، نهادهای مدنی و جریان سیاسی افغانستان برحفظ و تقویت ارزش های دموکراتیک در این کشور، توافق نظر دارند.

 

صلح، دانش، امریکا، مدیریت روند صلح