دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

72319797_2514646711963515_2382616425803022336_o

داکتر عبدالله به الیس ویلز: انتخابات 2019 تعیین‌کننده است

16 October 2019

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و از نامزدان انتخابات گفته است که انتخابات 2019 تعیین می‌کند که آیا رجوع به انتخابات و اراده مردم سرنوشت کشور را رقم می‌زند یا تقلب.

رییس اجرایی در دیدار با الیس ویلز معاون وزارت امور خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی همچنان بر استقلالیت کار کمیسیون‌ها تأکید ورزید.

ریاست اجرایی در خبرنامه‌یی گفت که خانم الیس ویلز برگزاری انتخابات را آن را گامی در راستای تحکیم مردم‌سالاری خواند و تأکید کرد که ایالات متحده خواهان شفافیت کامل انتخابات است و از کمیسیون‌های مستقل انتخابات می‌خواهد تا به اساس قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های خویش شفافیت این انتخابات را تضمین نمایند.

خانم ویلز در ادامه افزود که کشورش موضع‌ رسمی خود را در باره شفافیت انتخابات از طریق سفارت این کشور در افغانستان و اعلامیه‌های مکرر به روشنی بیان کرده است.

خانم ویلز در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که صلح در افغانستان برای ایالات متحده امریکا همان‌طوری که برای مردم افغانستان از اولویت برخوردار است، از اولویت برخوردار می‌باشد. خانم ویلز از حکومت افغانستان خواست تا در راه تأمین صلح به عنوان یک اولویت در مرحله بعد از انتخابات توجه نماید.

خانم ویلز با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت که موجودیت فساد در افغانستان یکی از چالش‌های عمده در راه حکومت‌داری خوب و ادامه کمک‌ها برای افغانستان می‌باشد و خواهان مبارزه جدی از سوی حکومت با این پدیده گردید.

رییس اجرایی گفت: انتخابات سال ۲۰۱۹ برای افغانستان تعیین کننده است. این انتخابات و نتایج آن نشان می‌دهد که آیا رجوع به انتخابات و اراده مردم سرنوشت کشور را رقم می‌زند یا تقلب. به این اساس رییس اجراییه بر شفافیت انتخابات و برخورد مسوولانه کمیسیون‌های مستقل انتخابات با این قضیه تا‌کید کرد.

رییس اجرایی از اقدامات کمیسیون‌ها برای اصل قراردادن رأی بایومیتریک ابراز رضایت کرد و تاکید نمود که ستادها و مردم افغانستان از نزدیک کارهای کمیسیون‌ها را زیر نظر و مراقبت دارند. به این دلیل بسیار مهم است تا کمیسیون‌های محترم به اساس قوانین و طرزالعمل‌های موجود نتایج انتخابات را با در نظرداشت قربانی‌های مردم شفاف و با اعتبار اعلان نمایند.

رییس اجرایی در ادامه صحبت‌های خود گفت: صلح از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان است و موضع‌گیری ما در قبال صلح بسیار روشن است. ما اعلان کردیم که قبل از انتخابات و در جریان حکومت بدون هیچ‌تردیدی از دست‌یافتن به صلح واقعی استقبال می‌کنیم.

رییس اجرایی فساد را یکی از چالش‌های عمده حکومت خواند و تعهد خود را برای مبارزه واقعی با فساد ابراز داشت.

انتخابات,ریاست اجرایی,عبدالله,لیس ویلز,مردم سالاری