پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

f4ae6f60-26c8-4825-a49d-d62673c21978

ناکامی هشتمین یورش طالبان به پنجشیر؛ ۳۲ طالب کشته و ۱۳ تن زخم برداشتند

10 September 2022

جبهه‌ی مقاومت ملی می‌گوید که حملات طالبان بر مواضع این جبهه در نقاط مختلف ولایت پنجشیر دفع شده است.

این جبهه در خبرنامه‌ای گفته که روز گذشته طالبان برقرارگاه‌های فراج، آبدره، حصارک، منجهور، عبدالله خیل، شابه، کمندو های‌دره وآبشار، پشغور و خنج پنجشیر علیه نیروهای این جبهه حملات تهاجمی راه‌اندازی کردند که در پی درگیری‌ها ۳۲ تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۳ تن زخم برداشته‌اند.
به نقل از خبرنامه جبهه مقاومت ملی، این درگیری‌ها چندین ساعت ادامه داشته است.
طالبان تاکنون در مورد این ادعای جبهه مقاومت ملی چیزی نگفته‌اند.

پیشتر امرالله صالح از اعضای رهبری جبهۀ مقاومت گفت که حمله طالبان از چندین استقامت بالای سنگرها و قرارگاه‌های مقاومت در دره پنچشیر به شکست پر تلفات منجر شد. 

او در فیسبوکش نوشت: این هشتمین تهاجم ملیشه‌های جهل و تعصب بر ضد مقاومت است که به شکست مواجه میشود. طالبان در چندین ساحه مصروف در تخیله اجساد شان استند. در عین حال دشمن نتوانسته است هیچ کس را از محل در تشکیلات نظامی خود جذب نماید. جاهل نامدار به اسم ملا ذاکر قیوم از ماه ها بدین سو تلاش داشت که مقاومت را محاصره و سرکوب نماید. ملیشه های دشمن که نا بلد با جنگ های کوهی اند هر سنگ و سخره را دشمن می پندارند و در بسا موارد اسلحه ی شان را دور انداخته دست به فرار میزنند. 

در روزهای گذشته شماری از ولسوالی‌های بدخشان و بخش‌های از بغلان و تخار نیز گواه درگیری‌ها میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان بود.

امرالله صالح,پنجشیر,جبهه مقاومت,قیوم ذاکر