جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

5be968aefc7e93c2298b4650

نماینده روسیه: بحث خروج امریکا، هیاهو برای هیچ است

18 November 2020

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان امروز چهارشنبه گفت، هیاهوی زیادی درخصوص اعلام تسریع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی دونالد ترامپ به راه افتاده در حالی که در حقیقت بعید است این امر تغییر چشمگیری در وضعیت میدانی به وجود بیاورد.

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه به افغانستان اظهار کرد: این مساله را به شکلی نامتعادل منعکس کرده‌اند، ترامپ واقعا به دنبال خارج ساختن سربازان اما به رغم اظهارات سابقش، به دنبال خروج همه آنها نیست، ۲۵۰۰ سرباز باقی خواهند ماند و بیایید بگوییم، افراد علاقمند در کابل این امید را حفظ کرده‌اند که جو بایدن بتواند بعد از شروع ریاست جمهوری کل آن را لغو کند. این یک هیاهو بر سر هیچ است.

کابلوف همزمان نسبت به ادعاهای ناتو درخصوص اینکه اقدامات آمریکا منجر به تضعیف وضعیت امنیتی در افغانستان شود، اظهار تردید کرد.

کابلوف ادامه داد: باید از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پرسید آیا حضور ناتو در افغانستان توانسته به نحوی وضعیت را بهبود بخشد؟ همه این اتفاقات دارد در ضمن حضور آنها رخ می‌دهد، بنابراین آنها بهتر است چراغ قوه را به سمت خودشان بگیرند.

ماه اکتبر ترامپ در توئیتی اعلام داشت، همه سربازان امریکایی باید تا کریسمس از افغانستان به خانه برگردند اما بعدا مشاور امنیت ملی آمریکا، رابرت اوبراین گفت، همچنان چند هزار سرباز آمریکایی در افغانستان می‌مانند.

خروج امریکا,ضمیر کابلوف,نماینده روسیه