دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Karzai-urges-Trump

کرزی اظهارات ترامپ را توهین به مردم افغانستان خواند

23 July 2019

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا می‌گوید، “اظهارات ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری امریکا در قبال مردم و کشور ما بوده و نشان می‌دهد که آن‌ها به زندگی و کرامت انسانی هیچ احترامی قایل نیستند”.

کرزی امروز سه‌شنبه(۱اسد) در واکنش به اظهارت دونالد ترامپ در یک خبرنامه گفته است: “دو سال قبل حکومت امریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی‌اش در خاک افغانستان، عدم حسن نیت‌اش را در قبال مردم افغانستان، حاکمیت ملی‌ما و ارزش‌های بشردوستانه به نمایش گذاشت.”

او خاطر نشان کرده که مردم افغانستان از معاملات پنهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدین‌سو و به خصوص پس از شروع روند صلح نگرانی داشتند و ابراز نظرهای اخیر ترامپ در حضور نخست‌وزیر پاکستان، نشان می‌دهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا به جا بوده است.

کرزی این اظهارات رییس‌جمهور امریکا را توهین به مردم افغانستان دانسته و محکوم کرده است.

این واکنش حامد کرزی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر او بخواهد، می‌تواند در ظرف یک هفته در جنگ افغانستان برنده می‌شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون انسان کشته شوند. او هم‌چنان گفته که می‌تواند افغانستان را ظرف ده روز از کره زمین محو کند.

واکنش کرزی علیه گفته های ترامپ، واکنش تند کرزی علیه گفته های ترامپ، کرزی ترامپ، سخنان ترامپ در مورد افغانستان، اظهارات ترامپ در مورد افغانستان، کشور نیوز