جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

F0lS1qAWcAElUAj

پاکستان از جابجایی تی‌تی‌پی در شمال افغانستان استقبال کرد

09 July 2023

نماینده ویژۀ پاکستان برای افغانستان، گزارش‌ها دربارۀ جابجایی تحریک طالبان پاکستان در شمال افغانستان را تأیید کرد و گفت که اجرای این طرح می‌تواند به صلح و ثبات در پاکستان کمک کند.

به گزارش کشورنیوز، آصف درانی در مصاحبه با صدای امریکا با استقبال از جابجایی تحریک طالبان پاکستان در شمال افغانستان گفت که پاکستان و چین از طالبان انتظار دارند همانطور که با ایالات متحده امریکا در سرکوب القاعده همکاری کرده است، در زمینۀ تی تی پی و جنبش اسلامی ترکستان شرقی نیز همکاری کند.

اخیراً جوبایدن رییس‌جمهور امریکا گفت که طالبان در سرکوب القاعده با امریکا همکاری کرده‌اند. 

نماینده ویژۀ پاکستان گفت که طالبان برای رفع نگرانی‌های پاکستان گام‌هایی برداشته‌اند، اما هنوز از نتایج اقدامات طالبان مطمین نیستند.

آصف درانی افزود که اسلام آباد گزینۀ گفت وگو و مذاکره با تحریک طالبان پاکستان را کنار گذاشته است و تی تی پی باید تسلیم شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، پیشتر گفته بود که اعضای تی تی پی در حال حاضر در خوست، کنر و برخی ولایات دیگر هم مرز با پاکستان، مستقر اند و بر اساس برنامه، به سایر ولایات افغانستان منتقل خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که آنها به خطوط مرزی دسترسی ندارند و در حملات داخل پاکستان دخیل نیستند.