جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

684327-maleeha-lodhi-twitter

اسلام‌آباد: هند تمرکز ما را از صلح افغانستان دور می‌کند

05 March 2019

نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد: تنش‌های میان هند و پاکستان می‌توانند بر روند صلح افغانستان تأثیر بگذارند.

ملیحه لودهی نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد: این تنش اخیر تمرکز پاکستان از نقش او در روند صلح افغانستان را دور می‌کند. اکنون توجه بیشتر ما بر تهدیدات احتمالی نظامی علیه کشورمان است.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تنش‌های اخیر میان پاکستان و هند درباره مساله کشمیر گفت: این تهدیدها تنها از جانب هند هستند.

این اظهارات در حالی بیان شد که مذاکرات افغانستان در حال حاضر میان زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و هیأت طالبان در قطر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هم افغانستان و هم مساله کشمیر دو امر بسیار مهم هستند اما اکنون در مرز شرقی ما حمله‌ای انجام گرفته است آنها جنگنده‌هایشان را به سمت مرزهای ما فرستاده‌اند.

لودهی اضافه کرد: افغانستان وضعیت متفاوتی دارد و ما خواهان پایان جنگ هستیم. ما نمی‌خواهیم تهدیدی از سوی مرز غربی خود دریافت کنیم.

وی افزود: رهبر هند در پاسخ به رویکرد صلح‌جویانه عمران خان از جمله آزاد خلبان هندی ناکام مانده است.

سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل با اشاره به حمله اخیر در کشمیر و کشته شدن دست‌کم ۴۰ سرباز هندی گفت: از زمان وقوع این حمله ما از هندیان خواسته‌ایم که مدارک خود را ارائه دهند و به صورت مشترک در این باره اقدام کنیم اما چند روز گذشته پرونده به دست پاکستان رسیده است ما پرونده را بررسی می‌کنیم اگر نکته‌ای باشد تحقیقات را انجام خواهیم داد اما تنها براساس شواهد مستند نه به خاطر اتهامات اقدام خواهیم کرد.

هند مسؤول اصلی حمله اخیر در کشمیر را پاکستان می‌داند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می‌کند.

پاکستان، هند، جنگ، صلح افغانستان