جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

11

تیم ثبات و همگرایی اعلام موجودیت کرد

20 January 2019

دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و با پشتیبانی احزاب جمعیت اسلامی، جنبش ملی و وحدت اسلامی، امروز (30 جدی) اعلام موجودیت کرد.

در این تکت انتخاباتی، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از جمعیت اسلامی به حیث نامزد ریاست جمهوری، داکتر عنایت‌الله بابر فرهمند از حزب جنبش ملی به حیث معاون اول و اسدالله سعادتی از حزب وحدت اسلامی به حیث معاون دوم معرفی شده‌اند.

در این مراسم، عبدالله عبدالله رییس اجراییه با اشاره به عهدشکنی‌های رییس‌جمهور غنی در انتخابات گذشته به احزاب جمعیت، جنبش و وحدت اطمینان داد که از همراهی با دستۀ انتخاباتی وی پشیمان نخواهند شد. رییس اجرایی گفت که وفاداری به عهد جز ارزش‌های اسلامی و خصوصیت شخصی اوست.

او خواستار رقابت سالم انتخاباتی شد و گفت که نباید مبارزات انتخاباتی را به صحنۀ دشمنی و رقابت‌های منفی تبدیل سازند. 

عبدالله عبدالله از پیشرفت‌ها در سال‌های پسین یاد کرد و با اشاره به نامزدی گلبدین حکمتیار در انتخابات گفت: چهره‌یی‌که تا پنج سال پیشتر با دولت و مردم افغانستان جنگ می‌کرد، اکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری خود را نامزد کرده است و این نشان‌دهندۀ تغییر و پیشرفت است.

همچنان، صلاح‌الدین ربانی، رییس جمعیت اسلامی گفت که وجوه مشترک زیادی با احزاب جنبش و وحدت دارند و می‌خواهند با به دست‌آوردن هرم قدرت، عدالت را که گم‌شدۀ اصلی جامعه است، تأمین کنند.

رییس جمعیت اسلامی گفت که تغییر ساختار سیاسی کنونی از اهداف اساسی آنان می‌باشد.

جنرال دوستم، رهبر جنبش با ابراز این‌که در گذشته نتوانستند به تعهدات شان به مردم عمل کنند، گفت که این‌بار پیروز خواهند شد و خواست‌ها و مطالبات مردم را محقق خواهند ساخت.

او از ترک‌تباران سپاس‌گزاری کرد که در هوای سوزان، 21 روز پی‌هم به جاده‌ها ریختند و سبب شدند که امروز جنرال دوستم در کابل باشد.

جنرال دوستم به ترکیب تیم انتخاباتی‌شان اشاره کرد و گفت که آنان در پی ساختن نظام حزبی نیستند؛ بل می‌خواهند یک نظام مشارکتی واقعی را به وجود آورند.

در این مراسم، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت گفت که در تیمی که او قرار دارد، پیروز می‌شود. خلیلی گفت که تأمین ثبات و اخوت میان مردم از اهداف اصلی آنان است.

تیم ثبات و همگرایی متعهد شده است که در صورت پیروزی، ساختار نظام را تغییر بدهد، شورای عالی دولت را ایجاد ‌کند و ریاست اجراییه را به صدارت تبدیل نماید.

انتخابات ریاست جمهوری,تیم ثبات,ثبت نام,داکتر عبدالله