جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

56301795_2172955156132674_4708442427491352576_o

خلیل‌زاد: در مذاکرات صلح مسألۀ پنهانی وجود ندارد

02 April 2019

نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با رییس اجرایی افغانستان گفته است که در مذاکرات صلح موضوع پنهانی وجود ندارد.

زلمی خلیل‌زاد در سفرش به کابل دیروز با رییس اجرایی، رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح، شماری از چهره‌های سیاسی و زنان دیدار کرده است.

بر اساس خبرنامۀ دفتر رسانه‌های ریاست اجرایی، نماینده ویژه امریکا، دربارۀ نتایج مذاکرات قطر، سفرهای اخیرش، پیشرفت‌ها و چالش‌ها با رییس اجراییه کشور بحث و تبادل نظر نمود.

داکتر خلیل‌زاد در صحبت‌های خود گفت که با طالبان در باره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها بحث صورت گرفته، اما تاهنوز در گفت‌وگوها توافق نهایی صورت نگرفته است. وی تاکید نمود که مذاکرات بین‌الأفغانی همه شمول، آتش بس و دست یافتن به صلح با توافق تمام افغان‌ها از مولفه‌های اصلی این مذاکرات به شمار می‌روند و در تلاش هستیم تا مذاکرات بین‌الأفغانی همه شمول آغاز گردد.

نماینده ویژه امریکا تأکید کرد که در گفت‌وگوهای ایالات متحده با طالبان هیچ مسألۀ پنهانی وجود ندارد و افغان‌ها در باره سرنوشت آینده کشور خود تصمیم می‌گیرند.

در ادامه، رییس اجرایی کشور از برنامۀ صلح ایالات متحده امریکا و تلاش‌های این کشور، به‌ویژه تلاش‌های آقای زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژۀ آن کشور، قدردانی کرد و گفت که حکومت افغانستان به اصل مذاکره و گفت‌وگو برای دست یافتن به یک صلح دوام‌دار و عادلانه متعهد است.

صلح، خلیلزاد، طالبان، امریکا، کابل، خلی عبداللهف غنی