پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

71564264_10211879251616416_2549267629403537408_n

شورای نامزدان بار دیگر بازشماری و تفتیش آرا را تحریم کرد

17 November 2019

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، آغاز دوباره‌ی روند بازشماری و تفتیش آرا را مردود دانسته و آن را تحریم کرده است.

این شورا، روز یک‌شنبه (۲۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است، تا زمانی که آرای پاک و ناپاک از هم جدا نشوند و مسیر شمارش در پرتو اجماع نامزدان، محتوای اطمینان بخش پیدا نکند، روند بازشماری و تفتیش را تأیید نمی‌کند.

در اعلامیه آمده است: «از رییس و هیأت رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، به گونه‌ی جدی می‌خواهیم تا خبرهای خلاف واقعیت را بازتاب ندهند، در جهت مشکلات داخلی کمیسیون توانایی خود را به کار اندازند و از هماهنگی‌ها و ترتیبات خلاف رویه‌ها، طرزالعمل‌ها و لوایح کمیسیون اجتناب ورزند.»

شورای نامزدان ریاست جمهوری، گفته است که برای ازسرگیری روند بازشماری و تفتیش آرا، با اعضای این شورا مشوره‌ای نشده و به همین دلیل، در این روند شرکت نمی‌کند. این شورا، ادامه داده است که هرگونه تصمیم‌گیری خلاف قانون را مردود می‌داند و در تضاد با منافع عمومی و ثبات ملی تلقی می‌کند.

کمیسیون مستقل انتخابات، صبح روز یک‌شنبه (۲۶ عقرب) اعلام کرد، روند بازشماری و تفتیش آرا که در ۲۸ ولایت توقف یافته بود، از سرگرفته شده است.

حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون‌ مستقل انتخابات، شنبه شب (۲۵ عقرب) در یک نشست خبری گفت که در دو نشست تخنیکی با دسته‌های انتخاباتی و احزاب سیاسی معترض، با ارائه‌ی گزارش تخنیکی به آن‌ها، فیصله شده است که روند بازشماری و تفتیش آرا از سر گرفته شود.

 

تحریم بازشماری آرا,شورای نامزدان,کشور نیوز,کمیسیون مستقل انتخابات