دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

71134885_10214212495561570_9077396561004068864_o

عبدالله عبدالله: پیروز هستیم، نیازی به دور دوم نیست

30 September 2019

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، امروز (دوشنبه، 8 میزان) در یک نشست خبری در کابل، گفت که نتیجۀ بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی، پیروز انتخابات 6 میزان است.

به گزارش خبرگزاری کشور، عبدالله عبدالله، از مردم افغانستان به خاطر شرکت در انتخابات، از نیروهای امنیتی به خاطر تأمین امنیت رأی دهنده‌گان و از کمیسیون‌ها به‌خاطر برگزاری انتخابات سپاس‌گزاری کرد و گفت که مردم افغانستان با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌آنهایی با توسل به جنگ و خشونت می‌خواستند سرنوشت کشور را تعیین کنند، پاسخ رد دادند.

رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که زن و مرد افغانستان با وجود تهدیدات بسیار وسیع و سراسری در انتخابات شرکت کردند و علیه دیکتاتوری و خودکامکی رأی دادند.

دوکتور عبدالله عبدالله تأکید کرد که نتایج بررسی‌های آنان در دو روز گذشته نشان می‌دهد که تیم ثبات و همگرایی پیشتاز است و انتخابات در دور اول به نتیجه خواهد رسید و نیازی به دور دوم نخواهد بود.

رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که اگر تقلبات صورت گرفته ساقط شود، رأی ما بلندتر می‌شود. عبدالله عبدالله گفت که انتخابات به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می‌دهد.

رییس اجرایی و رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی، از نبود لیست رأی دهندگان در شماری از مناطق به عنوان یکی از چالش‌های جدی در پروسۀ انتخابات یاد کرد و افزود که مردم ما به خاطر صلح، حکومت‌داری خوب و آیندۀ مرفه به تیم ثبات و همگرایی رأی دادند.

عبدالله خاطر نشان ساخت که رأی بدون بایمتریک مدار اعتبار نیست و کمیسیون‌های انتخاباتی باید جلو مداخله ادارۀ احصاییه مرکزی در روند انتخابات را بگیرند. تنها کمپنی برملوک طرف اعتبار کمیسیون‌های انتخاباتی باشد.

رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی بر پاک‌سازی آرا تأکید کرد و گفت که برملاساختن تقلب، عادت تقلب را گم می‌کند. اما شاید کسانی‌که به تقلب آمده‌اند، عادت‌شان گم نشود. رییس اجراییه افزود که داخل ساختن ریزلشیت‌های ساختگی در سیستم، افکار عامه را مغشوش می‌سازد.

عبدالله عبدالله، انتخابات ریاست جمهوری 2019 را گامی مهم در راه مردم‌سالاری و تثبیت رأی مردم در تعیین سرنوشت خواند و گفت که مردم برای نجات کشور، صلح و وحدت ملی، به دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی رأی دادند.

رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که برخی از مقامات در ولایات مستقیم در پروسۀ انتخابات مداخله کردند که همراه آنها برخورد قانونی می‌شود.

رییس اجرایی گفت که رییس جمهور آیندۀ افغانستان و سرنوشت کشور تنها براساس رأی سالم، ثابت و پاک مردم تعیین می‌شود.

عبدالله عبدالله، در پاسخ به سوالی در بارۀ تکرار انتخابات سال 2014 و تشکیل حکومت مشارکتی گفت که در انتخابات 2014 پیروز بودیم، اما به خاطر مصلحت ملی قربانی دادیم که در نتیجۀ آن، یک تقلب‌کارِ دروغ‌گو آمد و سرنوشت کشور را به این‌جا رساند.  این بار چنان حکومتی تشکیل نخواهد شد.

عبدالله عبدالله از حمایت احزاب، جریان‌های سیاسی، جوانان، زنان، نهادهای مدنی، علما و همۀ مردم افغانستان به خاطر شرکت در انتخابات و حمایت از تیم ثبات و همگرایی قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله عملکرد ستاد انتخاباتی‌اش را ستود و گفت که آنان برخلاف ستاد رقیب، کارشان را بسیار به خوبی انجام داده‌اند.

 

 

انتخابات ریاست جمهوری,پیروزی,ثبات و همگرایی,داکتر عبدالله