جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

EJO4yuAXkAAebVA

واکنش‌ها به رویداد امروز در کابل/ غنی: ارادۀ آهنین ما به صلح خدشه‌دار نمی‌شود

13 November 2019

رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به حمله موتربمب‌گذاری شده امروز (چهارشنبه، ۲۲ عقرب) در مربوطات حوزه پانزدهم شهر کابل گفت که چنین حملاتی ارادۀ آهنین این ملت را برای رسیدن به صلح، خدشه‌دار نخواهد کرد.

در حملۀ انتحاری امروز در کابل، دست‌کم هفت تن به شمول شماری از کودکان جان باخته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

رییس جمهور غنی، این حمله را «جنایت ضدبشریت» خواند و به مسوولان دولتی هدایت داد که برای رسیده‌گی به مجروحان دست به کار شوند.

عبدالله عبدالله، رییس‌اجرایی کشور نیز در واکنش به حمله موتربمب‌گذاری شده گفته است که گروه‌های تروریستی با ریختاندن خون شهریان مظلوم و بی‌گناه کابل، مرتکب جنایت ضدبشری شده و عمق سنگ دلی، بی‌رحمی و جبونی‌شان را به نمایش گذاشتند.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور با نشر اعلامیه‌یی حمله تروریستي امروز را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده است.

 آقای کرزی، این حمله را «ظالمانه» و «جنایت علیه بشریت» خوانده و از تمام افغان‌ها خواسته تا تلاش‌های شان را برای خاتمه جنگ و تأمین صلح پایدار و سرتاسری در کشور از راه تفاهم و مذاکرات بین الافغانی سرعت بخشند.

وزارت داخله اعلام کرده که این حمله حوالی ساعت ۷:۲۵ دقیقۀ صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ عقرب) در مربوطات حوزۀپانزدهم شهر کابل رخ داده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که بر اساس اطلاعات ابتدایی در نتیجه این انفجار دست‌کم ۷ غیرنظامی کشته و ۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

تاکنون فرد یا گروهی مسولیت این حمله را بعهده نگرفته است. 

اشرف غنی,حامد کرزی,حمله انتحاری,شهر کابل,عبدالله عبدالله,کشورنیوز,واکنش ها به حمله تروریستی,واکنش ها به حمله تروریستی امروز