پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

91003313_2972427986170685_3154517109405384704_o

وحید عمر: هیئت مذاکره‌کننده از تمام اقشار نمایندگی می‌کند

29 March 2020

وحیدعمر، رییس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جموری می‌گوید که در تعیین اعضای هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان که دو روز پیش ارائه شد، غور و مشوره‌های زیاد صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری کشور، عمر افزود در مورد آنکه ترکیب این هیئت بتواند موثر باشد و از تمام اقشار افغانستان نمایندگی کند، اجماع سیاسی کامل به سطح جمهوریت وجود دارد.
آقای عمر همچنان گفت در ترکیب هیئت که از تمام مردم نمایندگی می‌کند، نمایندگانی از علما، فعالان مدنی، زنان، جریان‌های سیاسی وحکومت قرار دارند و در مجموع هیئتی است که به نمایندگی از یک افغانستان متحد وقوی، در مذاکرات اشتراک می‌کند.
او با تأکید بر آنکه جمهوری اسلامی افغانستان هیچ‌گاه این را نگفته است تا ترکیب هیئتی که از جانب طالبان تعیین خواهد شد، چگونه باشد، از طالبان نیز خواست که دیگر بهانه تراشی نکنند.
آقای عمر با اشاره به آنکه از سوی جمهوری اسلامی افغانستان تمام اقدامات صورت گرفته وآخرین آن تعیین هیئت مذاکره‌کننده بود، از طالبان نیز درخواست کرد تا برای آغاز مذاکرات مستقیم، هیئت خود را تعیین کنند.
او گفت هیئت مذاکره‌کننده از سوی حکومت تعیین شده است و هر زمانی که طالبان هیئت با صلاحیت مذاکره‌کننده خود را تعیین نمایند، گفتگوهای مستقیم را آغاز خواهیم کرد.

ارگ ریاست جمهوری,جریان های سیاسی,کشورنیوز,گروه طالبان,مذاکرات بین الافغانی,هییت مذاکره کننده,وحید عمر