پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

685

منظورشدن 18 قرارداد به ارزش ۷.۵ میلیارد افغانی در کمیسیون تدارکات ملی

11 April 2019

در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه هفته‌وار کمیسیون تدارکات ملی، ۱۸ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۷.۵ میلیارد افغانی، از میان ۲۰ مورد مطرح‌شده منظور شد.

عمده‌ترین قراردادهای منظورشده شامل اعمار سرک هرات – چشت شریف؛ اعمار سرک ولسوالی ینگی‌قلعه الی چاه‌آب ولایت تخار؛ اعمار سرک پل بهسود الی عبدالخیل و سرک اتصالی پل بهسود؛ تهیه، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های توزیعی انرژی برق در ولسوالی‌های کروخ، پشتون‌زرغون، چشت شریف و اوبی ولایت هرات؛ اصلاح مسیر دریاچه نمک‌آب ولسوالی نمک‌آب تخار؛ تهیه وسایل تیلی مدیسن برای سه شفاخانه و ایجاد مرکز معلوماتی طبی در وزارت صحت عامه و تعدیل قرارداد تدارک انترنت با کمپنی Explore Tech و ازبک تیلی‌کام مربوط وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌باشد.

از سویی هم قرارداد تهیه خدمات 1 STM انترنت برای دفاتر مرکزی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و 12 MB انترنت برای انستیتوت خدمات ملکی از طریق فایبر نوری، در پرنسیب تصویب گردید و به شرکت افغان تیلی‌کام هدایت داده شد که روی طرح معیار تعیین قیمت عرضه خدمات یکسان به تمام ادارات دولتی کار نموده و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

همچنین در این جلسه درخواست منظوری تعدیل ۴ پروژه پس از بررسی و مداقه تأیید و گزارش تحقق فیصله‌های قبلی کمیسیون، بررسی شد.

در همین حال، کمیسیون گزارش‌های وزارت معادن و پترولیم درباره پروسه داوطلبی پروژه‌های سمنت جبل‌السراج و هرات را تأیید و به آن وزارت هدایت داد که بررسی‌های همه‌جانبه مالی و تخنیکی شرکت‌های داوطلب را انجام دهد.

از سویی هم درخواست منظوری اعطای قرارداد اعمار تعمیر مکتب نمونه‌وی بهرآباد ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار بررسی گردید و مدیریت این پروژه به وزارت شهرسازی و اراضی انتقال یافت.

در این نشست، ناظرین ملی و بین‌المللی از کمیسیون‌های مالی و بودجه و اقتصاد ملی ولسی‌جرگه و مشرانو جرگه؛ دیده‌بان شفافیت افغانستان؛ سیگار و سیستیکای حمایت قاطع اشتراک داشتند.

تدارکات، قراردادها، فساد، صرفه جویی، ارگ