سه شنبه, ۱۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber_image_2019-12-04_15-43-18

طرح اهدای جایزه‌ی بین‌المللی نوبل جهانی به‌نام دکتور ناکامورا

05 December 2019

ملک ستیز

بیایید با طرح تقاضای جایزه‌ی بین‌المللی نوبل جهانی به این شخصیت شامخ و ارزش‌مند پاسخ صریح به هراس‌افگنان و قاتلین ارزش‌های انسانی دهیم.

۱. دولت افغانستان باید طرح این پیش‌نهاد را از طریق شورای حقوق بشر سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به کمیته‌ی گزینش جایزه بین‌المللی نوبل در استکهلم ارایه دهد.

۲. وزارت خارجه ج ا ا از اتحادیه‌ی اروپا و نمایندگی آن در افغانستان بطلبد تا برای این طرح از نام کمسیون اروپا در سطح جهانی دادخواهی نماید.

۳. سفارت‌های افغانستان در سازمان ملل واقع نیویارک، ژینوا، توکیو، ویانا و استکهلم برای حمایت جهانی از این طرح دادخواهی نمایند.

۴. کمسیون حقوق بشر، نهاد های مدنی، احزاب سیاسی، نهادهای اکادمیک، رسانه‌ها و شخصیت‌های با نفوذ این طرح را برای احترام به شخصیت دکتورناکامورا ترویج کنند.

۵. هیأت بالا رتبه‌ از رهبری دولت افغانستان هم‌راه با جنازه‌ی دکتورناکامورا به توکیو سفر کرده مراتب هم‌دردی مردم افغانستان را به مردم جاپان پیش‌کش نموده و در هم‌گرایی با حکومت جاپان برای این طرح در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد چانه‌زنی کند. این هیأت باید در پارلمان جاپان پیام سپاس‌گزاری مردم افغانستان را به مردم جاپان ارایه دهد.

۶. هیأت بالا رتبه به شمول نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، پارلمان و نماینده‌ی مردم ننگرهار به مقر تفویض جایزه نوبل جهانی به سویدن، شهر استکهلم سفر کرده و در زمینه اطلاعات، شواهد و توجیهات لازم را برای این کارزار مطرح نماید.

۷. نهادهای و اجتماعات افغانستان در سویدن با اجرای نشست مشترک در مقر تفویض جایزه نوبل جهانی به سویدن، شهر استکهلم برای این طرح دادخواهی نماید.

۸. دولت افغانستان باید به افتخار از شخصیت دکتورناکامورا به مثابه‌ی شهروند افتخاری محله‌ای را به‌نام این انسان بشر دوست مسما سازد.

۹. وزارت خارجه ج ا ا به تمام نمایندگی‌های رسمی خود سفارش دهد تا برای این طرح در سطح دیپلوماتیک لابی کند و حمایت جهانی را بدست آورند.

 

این‌جاست که افغانستان می‌تواند مکلفیت و دین خود را در برابر چنین فرزند پرافتخار بشریت جبران کند.

جایزه نوبل,کشته شدن یک شهروند جاپان,ملک ستیز,ننگرهار,نهاد خیریه جاپانی