پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

57774926_2205839619510894_6725690976175652864_o

رییس اجرایی: نشست قطر به دلیل سوءمدیریت لغو شد

22 April 2019

رییس اجرایی امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران، بر دوام کار شورای عالی مصالحه تأکید کرد و گفت که با مشوره و صحبتی‌که با سران و سیاسیون کشور داشتیم، ما هنوز باورمند هستیم که موجودیت شورای عالی مصالحه، ما را برای رسیدن به صلح کمک می‌کند.

عبدالله عبدالله در سخنان مقدماتی‌اش حادثۀ تروریستی روز شنبه در کابل را محکوم کرد و گفت که متاسفانه در حادثه اخیر تروریستی بالای وزارت مخابرات، شماری از هم‌وطنان ما شهید و زخمی شده‌اند. از جمله، یک مادر که می‌خواست برای فرزندش بسته‌یی را پست کند، نیر در جمع شهداست. این قصۀ دردآور و داستان غم‌انگیز مردم افغانستان است که همه روزه تکرار می‌شود.

وی گفت که طالبان با اعلام عملیات الفتح مسوولیت ادامه جنگ را به عهده گرفتند. با همه این‌ها بازهم مردم افغانستان صدای‌شان را برای تأمین صلح در کشور بلند کردند.

رییس اجرایی افزود که از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی می‌کنیم که از افزایش تلفات در حملهٔ وزارت مخابرات جلوگیری کردند. در نشست امروز شورای وزیران برای گرفتن تدابیر پیش‌گیرانه و اقدام به موقع بحث می‌کنیم تا چگونه ب‌توانیم که در محدودهٔ امکانات نیروهای امنیتی بهتر عمل نماییم.

عبدالله عبدالله همچنان، در ولایت میدان وردک تلفات ملکی داشتیم. روزگذشته فرمانده عمومی حمایت قاطع، جنرال میلر بابت این حادثه اظهار تأسف کرد، معذرت خواست و این اشتباه را تائید نمود. ایشان اطمینان داد که برای جلوگیری از تلفات ملکی اقدام می‌کند.

عبدالله عبدالله ابراز داشت که متاسفانه به دلیل سوء مدیریت نشست قطر لغو شد و یک زمینه‌یی که برای بحث و گفتگو ایجاد شده بود، برهم خورد. حکومت این آماده‌گی را دارد که در صورت فراهم شدن فرصت، نماینده‌گی خوب از دولت و مردم افغانستان نماید. به صورت کل مردم افغانستان عزم و ارادۀ شان را برای تامین صلح و زنده‌گی آرام ثابت ساختند.

رییس اجرایی در اخیر سخنانش حمله تروریستی در سریلانکا را تقبیح کرد و گفت که حادثۀ تروریستی در هرجا قابل تقبیح و یک جنایت است، همدردی خود را به نماینده‌گی از دولت و مردم افغانستان با مردم سریلانکا اعلام می‌کنیم.

نشست قطر، سوءمدیریت، طالبان، شورای عالی مصالحه، طالبان غنی، کرزی