پنج شنبه, ۱۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

56490468_2126669027409328_4745357929098510336_o

غنی در سفرش به فاریاب تهداب شماری از اداره‌ها را گذاشت

11 April 2019

اشرف‌غنی صبح امروز(پنجشنبه، 22 حمل) در رأس هیأت عالی‌رتبه به ولایت فاریاب در شمال کشور رفت. او در جریان سفرش به فاریاب، تهداب شماری از اداره‌های دولتی و نهدهای فرهنگی را گذاشت.

میمنه‌گی تهداب‌گذار نقاشی مدرن افغانستان

رییس جمهور غنی، در حضورداشت مسوولین و بزرگان آن ولایت، سنگ تهداب مجتمع فرهنگی پروفیسور غلام محمد میمنه‌گی را گذاشت.

رییس جمهور هنگام تهداب‌گذاری مجتمع متذکره گفت: جای افتخار است که سنگ تهداب این مجتمع فرهنگی را می گذارم. وی افزود که غلام محمد میمنه گی در کنار استاد برشنا تهداب نقاشی عصری افغانستان را گذاشت.

رییس جمهور کشور از زحمات و تعهد شهردار میمنه و والی فاریاب تشکر کرده گفت که تمام جوانان ما باید این چنین روحیه وطندوستی داشته باشند و میمنه باید تاریخ درخشان خود را فراموش نکند.

مجتمع فرهنگی پروفیسور غلام محمد میمنه‌گی با هزینه در حدود دومیلیون دالر در مساحت ۲۵۰۰ متر مربع به سبک معماری تیموری در مدت دو سال اعمار می‌گردد.

افتتاح شبکه‌آبرسانی

همچنان، آقای غنی، با قطع نوار پروژۀ آغاز کار شبکه آبرسانی شهر میمنه را افتتاح کرد.

رییس جمهور هنگام افتتاح پروژه متذکره طی سخنانی، گفت که امروز با آغاز کار شبکه آبرسانی شهر میمنه، آرزوی دوامدار مردم این شهر جامۀ عمل پوشید و با بهره برداری این پروژه تمام مردم به ویژه کودکان آب آشامیدنی صحی را دریافت خواهند کرد.

پروژۀ آبرسانی شهر میمنه، ۴۰ میلیون افغانی هزینه دارد، در مدت یک و نیم سال تکمیل می گردد و با بهره برداری آن در حدود ۸ هزار خانواده در شهر میمنه از آب آشامیدنی صحی مستفید خواهند.

افتتاح شفاخانۀ نسایی ولادی

غنی در جریان سفرش با قطع نوار شفاخانۀ نسایی ولادی آن ولایت را افتتاح و به بهره برداری سپرد.

او پس از افتتاح شفاخانۀ مذکور طی صحبتی، افتتاح شفاخانۀ نسایی ولادی ولایت فاریاب را به همۀ مردم آن ولایت به ویژه زنان تبریک گفت و از بخش های مختلف آن دیدن بعمل آورد.

شفاخانه نسایی ولادی ولایت فاریاب در مساحت ۹هزار متر مربع زمین در دو طبقه به شکل اساسی اعمار گردیده است.

تهداب‌گذاری مسجد جامع ابوحنیفه

رییس جمهور غنی همچنان، مسجد جامع امام ابوحنیفه(رح) ولایت فاریاب را تهداب گذاری کرد.

او پس از تهداب گذاری مسجد متذکره، گفت که مسجد خانۀ خدا و جای تسلیمی ما به ارادۀ الهی می‌باشد و ما به تطبیق هدایات الهی تعهد داریم.

آقای غنی افزود که بیشتر از ۲۰ ولایت مساجد جامع نداشتند و در یک برنامۀ سرتاسری هدایت دادم که مساجد جامع در این ولایات اعمار گردد و مردم ولایت فاریاب را به خاطر تهداب گذاری این مسجد، تبریک می گویم.

رییس‌جمهور کشور گفت که اعمار این مساجد از سوی واحد عملیاتی ارگ و از پول صرفه جویی شدۀ تدارکات ملی صورت می‌گیرد و منزل دوم مسجد جامع امام ابوحنیفه(رح) برای زنان نمازگزار اختصاص یافته است.

مسجد جامع ابوحنیفه(رح) در دو منزل به گونه پخته و اساسی در مساحت ۷۱۳.۳ متر مربع که گنجایش دو هزار نمازگزار را دارد،  اعمار می گردد

فاریاب، غنی، افتتاح پروژه ها کمپاین انتخاباتی، سفرهای ولایتی، 70 سفر